maandag, april 03, 2006

wandelaar en reiziger


Heide bij Vierhouten
Originally uploaded by Poortje.

De foto heb ik gisteren genomen toen ik even op bezoek was bij het dispuut dat inauguratieweekend vierde vlakbij Nunspeet. Ik was enigszins vreemde eend in de bijt, er waren geen andere senioren (meer). Toch heb ik me vermaakt, mooi om te zien dat vele gebruiken van de begindagen van mijn dispuut nog in ere gehouden worden, maar dat de nodige vernieuwing niet beperkt is gebleven tot de namen in het ledenbestand.

Vandaag lekker gehockeyed: het zag er rond 11.00 nog slecht uit toen we naar het Rotterdamse Victoria reden, de lucht was betrokken en de regen viel enkele malen met bakken uit de hemel. Bij het eerste fluitsignaal stonden er plaskes op het veld. Gelukkig bleef het tijdens de wedstrijd droog, en brak in het begin van de tweede helft de zon zelfs door: topcondities om het zwakke Victoria met 0-8 van de mat te vegen.

Per 1 juni begin ik bij mijn nieuwe werkgever, 5 mei heb ik mijn laatste werkdag bij Orange Nederland. Zie daar de opportunity: drie weken vakantie. Eén weekje zal Nederland/Frankrijk worden (in huisje Doolaar in Noord-Frankrijk), resteren 2 weken om er weer eens tusenuit te vliegen.

Vanavond eens lopen browsen naar een leuke bestemming waar het weer een beetje acceptabel is (geen continue slagregens, -30 graden celsius overdag of 45 graden in de schaduw), waar genoeg te zien is en waar wat andere backpackers rondlopen. Ik zit vooralsnog te denken aan Azië, ben er nog niet verder geweest dan Turkije namelijk (dat ooit Europa wordt natuurlijk) en je kunt er lekker eten. Ook schat ik in dat ik er prima met mijn fotocamera heen kan gaan, met niet teveel risico op nodeloos geweld. Ik kan die camera natuurlijk ook eens thuis laten en niet de hele dag door de lens loeren. Opentaande opties voor de twee weken zijn nu nog:

Cambodia, Laos, China (Zuiden rondom Hongkong), Mongolië, of toch Thailand? Maar ja, Venezuela, Suriname of Brasil trekken eigenlijk ook nog. Of een stukje West-Afrika voorproeven als toerist? Luxe-problemen.

Prettige werkweek.

Dieter

Geen opmerkingen:

test