dinsdag, april 25, 2006

the battle begins


Zojuist mijn tijdelijke parkeervergunning moeten inleveren: mijn broertje heeft zelf weer de beschikking over een auto, gelukkig, en claimt zijn centrumpas weer, jammer voor mij. Dat betekent dat ik nu de ambtelijke Haagse molen in moet, met zeer onzekere uitkomst, voor een eigen vergunning. De gemeente heeft in haar parkeerbeleid echter opgenomen dat een aantal adressen in het centrum niet in aanmerking komt voor een parkeervergunning. Goede alternatieven zijn er echter niet, behalve een plaats huren, mijn auto wegdoen, of parkeren bij Madurodam waar ik mijn auto vanavond naartoe gereden heb. We zullen zien, het is de moeite waard in bezwaar te gaan tegen enigszins onduidelijke regelgeving.

Vanavond lekker gevoetbald, het zomerseizoen is weer begonnen. Sinds 1996 wordt er door aantal Groningers, inmiddels uitgebreid met andere nationaliteiten overigens, elke dinsdagavond gevoetbald. Leuk om met een vrij stabiele groep al zo lang te spelen. Het veldje waar we normaal speelden, tegenover Huis ten Bosch, is echter door de gemeente ontdaan van het gras. Wat de bestemming wordt is onduidelijk, wij hebben ons toevlucht voorlopig gezocht tot park Clingendael, ook behoorlijk op stand. Helaas wel verloren, een matige start dus, even wennen aan de voetbal na een seizoen hockey.

Geen opmerkingen:

test