zondag, augustus 27, 2006

angst...


St. Mary Church
Originally uploaded by Poortje.

ik wist dat het één dezer dagen of weken zou gebeuren, en vandaag was het zover. Ik liep door de stad op weg naar huis. Het was mooi weer, en ik had net een espressootje gedronken op het Plein. De sfeer was er goed, ik kwam een oude vriend tegen met zjjn vrouw en kindje. Vlakbij huis begonnen drie skateboardmannetjes van een jaar of 15, type quasi-nonchalant, zoontjes van gegoede burgers, te reageren op mijn T-shirt. Op het zwarte T-shirt staat, in gekleurde letters, het woord "Polska": T-shirt door mij gekocht tijdens bezoekje aan Polen enige tijd geleden met Frank. Het begon quasi-vriendelijk met 'Polska', vervolgens 'Polen het land uit'-achtige opmerkingen, en "Nederland is vol", zestien mijoen Nederlanders etc. Het nieuwe racisme zal gericht zijn tegen de voormalig Oost-Europeanen, diegenen die bij ons de klusjes op knappen waar wij geen zin in hadden/hebben. En mijn T-shirt roept dat op, zoals helaas verwacht.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Eens. Wel een mooi shirt trouwens

Anoniem zei

Ik neem aan dat je ze op basis van argumenten hebt weten over te halen om hun excuses aan te bieden?

FD

Anoniem zei

zeker weten, helaas was ik wat druk en kon ik ze niet inhalen, ze waren op rolplanken
drp

Anoniem zei

Het lijkt erop dat je SPAM in je comments hebt! Of ken je die Sandra

FD

Anoniem zei

lekker ding hoor die Sandra, maar moeilijk te begrijpen
drp

test