zondag, april 08, 2007

zelfportret*


DSC_6941
Originally uploaded by Poortje.
Superpaasweer. Dus twee spaatjes gedronken op het strand, bij Brunotti, met FenM. Daarna in het Haagse fotomuseum GEM de collectie bekeken. Met mijn recent gekochte museum jaarkaart wordt de drempel toch een stuk lager om overal naar binnen te lopen. Een aantal mooie foto's in de tentoonstelling, en wat hedendaagse Kunst. Het laatste van de onbegrepen Gavin Turk, waar ik me nederig bij aansluit. Een afgebrande lucifer in een vitrinekast maakt me niet echt warm, net zo min als een stapeltje vuilniszakken. De collectie foto's in het GEM past beter op z'n plek. De immer fotogenieke Isabelle Huppert die door Jan en Alleman op de plaat is vastgelegd. En de prijswinnaars van de Zilveren camera, Fotojournalist en Canonprijs. Voor wie het vergeten was, de Zilveren Camera 2006 ging naar 'witte paard van Marrum' van Laurens Aaij. Wat mij betreft in ieder geval winnaar in de categorie non-nieuws-tot-extreme-hoogte gehyped ('paarden staan vast op eiland') maar wel een technisch mooie foto (met hulp van een portie Photoshop). Daarnaast in het restaurant nog wat werk van een project met lagere scholieren (dat heet tegenwoordig ongetwijfeld anders). Het GEM is een (kort) bezoek waard. Het aangrenzende terras met uitzicht op het Gemeentemuseum is bijna onverslaanbaar op zonuren.

*met dank aan F (die van M)

3 opmerkingen:

FD zei

Top foto, en dat zonder curses. Streetcasting?

FD zei

nog even leren spellen

Anoniem zei

spelen? waar?

test