maandag, april 23, 2007

Monday Monday

De thema-avond voor Johan Cruijff wordt me, na de regen aan (auto-)biografieën, verhalen/foto's/interviews over Johan, verhalen/foto's/interviews met Johan, verhalen/foto's/interviews van Johan van afgelopen twee weken, net iets teveel. Het was een bijzonder goede voetballer, die niet had mogen afhaken op het moment dat Nederland wereldkampioen kon worden en ons daarmee opgezadeld heeft met een trauma dat vier generaties Nederlanders met zich mee zullen dragen tot de dood ons wacht. Ik laat Nederland Drie dus even voor wat het is.

Het waren weer topdagen met dito weer. Donderdag eindelijk de zelfgemaakte 'Henri Cartier-Bresson' foto's in de cursus bekeken en van commentaar voorzien. Ik was er zelf in ieder geval erg tevreden over maar ben blij dat deze foto-opdracht erop zit: een rustige wandeling door de stad wordt een bijna obsessieve zoektocht naar geometrie, natuurlijke kaders en 'het moment' dat vastgelegd moet worden. De nieuwe uitdaging: 5+1 (5 goed; 1 mislukt) foto's a la Martin Parr http://www.martinparr.com/. Jammer dat mijn groothoeklens ergens in Madrid op een rommelmarkt ligt.

Het weekend mijn ouders op bezoek, vrijdagavond met ma in de Sien gegeten, perfecte Fish and Chips. Later het nieuwe huis van F en M in Duinoord ingewijd door het bier op te drinken. Volgende ochtend dus weer positief afzien op de cross-trainer van de Prinsenhof. Tja, de middag dus niet teveel meer van mezelf gevraagd en, om ook komst van pa te vieren, wat Luxemburgse Simon Dinkel gedronken aan de Bierkade ('de gecontroleerde kwaliteit van de brouwgist en spelt uit het natuurpark garandeert een van nature troebel bier met een bijzonder milde en verfrissende smaak (4,8% alcohol'). En passant nog een voorbijganger uit het water gevist die over een boldertje op de wal struikelde en kopje onderging in de gracht. Een hoogtepunt. Dieptepunt was het verlies bij Leonidas op de zondag (7-1). Jammer voor ons, Leonidas blij want (terecht) kampioen in onze klasse. Op dit soort momenten komen we veel tekort, met name wanneer aantal spelers in de as van het veld ontbreekt. Nog twee wedstrijden in de competitie zodat ik me vanaf morgen weer op de moeder aller balsporten kan storten op het veldje bij Paleis Huis Ten Bosch. De kicks kunnen weer uit het vet.

Geen opmerkingen:

test