zaterdag, oktober 13, 2007

wonderfull city view


wonderfull city view
Originally uploaded by Poortje.
Het valt elke keer weer op wanneer ik, overdag, mijn appartement binnenkom: er heerst een totaal andere lichtinval dan voorheen. Het slopen van de Zwarte Madonna heeft de lichtinval in mijn appartement minimaal verdubbeld, het lijkt wel zomer hier. Genieten voorzolang het duurt natuurlijk, want de gebouwen die voor de Madonna in de plaats komen zullen aanmerkelijk hoger zijn (en meer licht wegnemen). De (voorlopige) balans opmakend:

De voordelen:
1. Lichtinval spectaculair verbeterd.
2. Ik heb een volledig nieuw uitzicht, met vrij zicht op het Beatrixkwartier. Een nieuw fotoperspectief.
3. Activiteit alom.

De nadelen:
1. Sloopwerkzaamheden op 10m meter afstand van mijn gevel, door-de-week tussen 06.00 en 19.00. Zaterdag tussen 07.00 en 12.00.
2. Stof: een fijn laagje Madonnastof bedekt mijn balkon en penetreert langzaam mijn huisje.
3. Minder sociale controle. Het verslonst een beetje rondom de Turfmarkt.

Geen opmerkingen:

test