zondag, juli 16, 2006

mela festival den haag


mela festival den haag
Originally uploaded by Poortje.

Beetje slappe dag vandaag, nog erg verkouden, waarvan is onduidelijk natuurlijk met dit mooie droge weer. Daarom maar gerelaxed, een beetje de documentatie doorgelezen voor de cursus die ik heb morgen in Amsterdam, en Tour de France. 's Avonds Guido in Haarlem afgezegd. Jammer.

Kon het niet niet helemaal binnen uithouden, nog even met de camera een rondje gelopen over het Mela festival op het Malieveld. Een geheel andere sfeer dan de overwegend blanke Parade waar ik afgelopen week was. De organisatie wil 'middels het MELA ontmoetingsfestival de (raciale) kloof tussen autochtonen en allochtonen verkleinen, waardoor onbegrip met als voortvloeisels discriminatie en racisme, kunnen worden omgezet in begrip en respect jegens elkaar'. Ik telde echt niet meer dan 15 bleekscheten onder de meerdere duizenden gasten . Het was iig behoorlijk druk, veel eten (bara, souto soep, schaafijs, en halal) en muziek (ook 10 cd's voor EUR 5). En ik kwam mijnheer Sjors, de oom van Risma, en zijn vrouw nog tegen. Geen toeval volgens mij, ze zitten daar iedere dag.

http://www.mela.nl/algemeen.html

Geen opmerkingen:

test