dinsdag, juni 05, 2007

Bid Challenge

Mijn werkgever is één van de supporting partners van de Bidchallenge en ik heb me aangemeld als 'screener'. Ik ben nogal lui dus copy-paste graag even de beschijving van de website om uit te leggen wat de Bid Challenge inhoudt (in English):
--
The Business in Development (BiD) Challenge offers entrepreneurs worldwide the opportunity to develop and execute business plans that improve living standards in developing countries at a profit. Established businesses, with a plan for expanding their current activities, are also encouraged to participate. Participants can win up to 20.000 euro per person, with a total of 240.000 euro in prize money. Furthermore all participants will be presented to our Investment Partners.
--
Vanmiddag had ik ten kantore van de werkgeversorganisatie VNO-NCW te Den Haag een uitgebreide briefing over mijn werkzaamheden als 'screener'. In het kort komt het op het volgende weer (in English):
--
Screeners get to see all BiD Challenge plans. You assess and rate business proposals and also give feedback to the entrepreneurs. Each business proposal is read by three separate screeners and the best business proposals are assigned to a coach.
--
Dus de komende dagen/2 weken ben ik in de weer met het evalueren van minimaal tien business plannen van potentiële ondernemers uit de Derde (ongeveer 2/3 van de business plannen) en de Eerste Wereld (overige 1/3). Heb er veel zin in, vanaf 10.00 7 juni staan de business plannen gereed voor online screening.

De link om één en ander te bekijken: http://www.bidchallenge.com/

Geen opmerkingen:

test