woensdag, september 26, 2007

Blije biologische boeren

In het kader van de 'week van de smaak' ging ik zaterdag op zoek naar een verantwoord stukje biologisch vlees. Hup in de auto naar Zoetermeer, via de A12, afslag Zoetermeer, door de lelijke tunnelbak van Zoetermeer Centrum, langs de Noord AA recreatieplas (schitterend woord overigens; misschien een vriendelijker alternatief voor 'wildplassen') en tenslotte over lekker slingerende boerenweggetjes tot mijn eindbestemming, een rustiek landwinkeltje. Althans dat verwachtte ik. Het rustieke landwinkeltje was echter nauwelijks te vinden, verscholen achter een parkeerplaats volgepakt met volvo stations met kinderzitjes. Over de hoofdjes van de talloze peuters, op weg naar het voederen van de arme biologische gestresste geitjes, en net naast de diepvries met niet-biologische ijsjes vond ik uiteindelijk wat ik, min of meer, zocht. Een winkeltje met kazen, en diepgevroren varkensvlees. De commercie slaat toe, Bio betaalt. Ook op zoek naar een drukke boerderij: http://www.hetgeertje.nl

Geen opmerkingen:

test