zondag, januari 07, 2007

nieuw jaar, nieuw leven, nieuwe kansen

Samen met de 'gelukkig 2006' kaarten stromen de 'geboren is ....' kaarten weer binnen. Tjacko, Suus en Jelle: van Harte met het nieuwe zoontje/broertje. Een goed teken, Nederland produceert in ieder geval nieuwe aanwas in het gevecht tegen de gevreesde vergrijzing. De vergrijzing, slechts één van onze hedendaagse gepercipieerde vijanden, naast klimaatverandering, Islam, Eikenprocessierups (zoek bij Google op 'rups' en je krijgt deze gevaarlijke rups als eerste 'hit') en obesitas. Maar Wij zullen Overwinnen.

Anyway, back to the basics. Gister de VrijMiBo met Martin in Leopold, niet tot zeer laat want de fut was er een beetje uit op Vrijdag Middag voor een Borrel en ik had plannen: vanochtend mijn virtuele zoektocht naar een Citroen CX concreet gemaakt door nabij Utrecht de Autoboulevard op te rijden, op bezoek bij www.doro.nl. Een waar eldorado aan de coloradodreef 9, met zeker 10 CX'en, een stelletjeDS'en en een verdwaalde 3.0 V6 SM. Wat een schitterende auto ('s). David, de eigenaar/bedrijfsleider, nam rustig de tijd om mij in te wijden in de wondere wereld van de CX en ik begreep zijn passie. Volgens mij een goede zaak om in de toekomst mijn geld uit te geven. Ik stond op het punt mijn Renault Cliootje in te ruilen voor een mooie CX Athena uit '79. Uiteindelijk vertrokken met slechts een schitterend CX boek, en francais, en een bevestigd gevoel: ik hoor in een CX.

Bij terugkomst in DH een SMS-rondje opgezet voor een potje darten in 'de Bieb', een café in de buurt van de Haagse paleistuinen. Met Doolaar en Bennie en mijn professionele pijltjes onder het genot van kaasstengels, bitterballen en Palmpjes een paar uur gegooid met Doolaar als grote winnaar. Au, dat doet pijn. Met Bennie daarna Indo gegeten in de Prinsestraat, heerlijk, en de wereldproblematiek en ander leed besproken in café Greve (naar het schijnt tegenwoordig/binnenkort in handen van de eigenaren van mijn oude stamkroeg 'de Sien'). En morgen Gezond Weer Op.

Geen opmerkingen:

test