woensdag, december 06, 2006

de daad bij het woord

Met groot enthousiasme heb ik zojuist een investering gedaan in een speelgoed/ juwelen/ vrouwenkledingwinkel in mijn geliefde Guayaquil in Ecuador. In 2001 heb ik daar nog een paar dagen als verdwaalde toerist gezeten. Wellicht ben ik zelfs, op één van mijn wandeltochten door de warme klamme stad op zoek naar andere verdwaalde toeristen, langs het winkeltje van Olivia Zapata (Bazar Nicole) gelopen. Deze avond heb ik Olivia een lening van 50 amerikaanse dollar verstrekt (en is dit inmiddels electronisch afgeschreven van mijn rekening volgens PayPal). Om haar assortiment verder uit te kunnen breiden heeft zij nu nog 600 dollar nodig, welke haar hopelijk de komende dagen geleend zullen worden vanuit de gehele wereld via www.kiva.org. Binnen 12-16 maanden vanaf het moment dat zij daadwerkelijk de door haar gewenste lening van 1075 dollar ontvangt, verwacht ik mijn geld weer terug. Ik ben zeer benieuwd. In ieder geval leuk om concreet iets te doen, en ook nog mijn vermogensportefeuille te voorzien van een geheel nieuwe 'asset class'. En spreiding betekent minder risico;)
Maar doe me in ieder geval een plezier door, wanneer je in Guayaquil bent, even langs Olivia te lopen en wat speelgoed, vrouwenkleding of juwelen te kopen. De kiva-pagina van Olivia is http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=2141

1 opmerking:

Unknown zei

Heeft u dringend een lening nodig om uw financiële problemen op te lossen of om uw bedrijf op te starten of uw bedrijfsfaciliteiten uit te breiden? een lening om uw vakantie te plannen en uw rekeningen te betalen? zo ja, neem dan contact met ons op via e-mail: lapofunding960@gmail.com
whatsapp +1 (254) 354-4300

test