woensdag, mei 10, 2006

Dag 4, Chiang Mai

Heerlijk ontspannen dagje vandaag. Wat tempels bezocht, bij Starbucks geweest;) en tijdje lopen zoeken naar 'LP recommended'* Thais massage. Overigens raadt iedere Thai me deze activiteit af, omdat het nogal pijnlijk schijnt te zijn. Omdat de recommended salon niet meer te vinden was, ben ik uiteindelijk bij een reflexoloog oid naar binnen gestapt voor een voetmassage in het minder toeristische deel van Chiang Mai. Dat heb ik geweten: de onderkant van mijn voeten blijkt nogal gevoelig, met name een aantal spieren denk ik. Een jong mannetje met veel te brede armen voor zijn leeftijd ging flink tekeer. Hij leek er plezier in te hebben om me te zien spartelen in de stoel. Uiteindelijk, achteraf, voelt het erg goed, zo'n uurtje waarbij ook hoofd, nek en schouders meegenomen worden. Ik kreeg een stempelkaart mee, 9 behandelingen 10de gratis, maar die ga ik niet volmaken. Ga je naar Chiang Mai binnenkort, laat even weten, dan krijg je mijn kaart en het adres mee.

Gesproken met Thaii die zeiden achtereenvolgens leraar en politieman te zijn. Het schijnt een oude truc te zijn maar ze hadden wel goede tips. Zo is het duidelijk dat ik de toek toek overbetaal, dat gevoel had ik overigens zelf ook al. Ik denk wel dat deze heren oprecht waren, ben niet meegenomen naar donker steegje en ontdaan van mijn camera. Wel opvallend dat beide dezelfde kleermaker aanraadden, zonder dat ik zei dat ik op zoek was naar een pak.Iig kwam ik terecht 'David' die wel een pak kon maken voor aanvankelijk 12,5 duizend, toen 11,5 en tenslotte 10,5 baatjes, zonder dat ik een prijs genoemd had. Daar zat zeker nog wat ruimte. Ik heb echter geen zin om te gaan passen, en pak meesjouwen, dus dat zal toch een keer in Napels worden voor een maatpak.

Verder is het eten hier erg goed, met name de kleine hapjes en drankjes op straat zijn een genot. Ik kan helaas niet vertellen wat ik gegeten heb voor lunch, ik heb alleen maar gerechten aan kunnen wijzen, er was geen Engelse vertaling. Prima rijstnoedel soepje zal ik maar zeggen met een groen ijswater (koude groene thee?).

Het is nu 16.30 ongeveer lokale tijd, het warmste deel van de dag zit er weer bijna op. Morgen kookles de hele dag, vanavond het toeristische uitgaansdeel 's bekijken, en kijken of er leuke mensen in het hostel zijn. Wel raar hier, al die oude blanke mannen hand in hand met jonge Thaise meisjes. Een grote bedrijfstak schijnt. Eten bij de Riverside, een 'RK recommended'** site.

*LP = Lonely Planet reisgidsen
**RK = Richard Klein reisverhalen

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Dieter,

Leuk om je verhalen te lezen over de trip die ik ook jaren geleden maakte. Veel plezier met Mark volgende week.

Anoniem zei

thx,
lekker de gringo trail volgen, en volgende week relaxen ah strand
gr
drp

Anoniem zei

Grappig: wij hadden hetzelfde in Bangkok, ook mannetjes die allemaal in Amsterdam waren geweest ("I know Dam..) en onafhankelijk van elkaar vertelden dat het vandaag gratis tuktuk dag was. Op straat, twee straten verder, in de tempel... En vervolgens verplicht naar diamanten kijken in een winkel :-)

Anoniem zei

hoe was het restaurant inmiddels?
RK

test