maandag, mei 22, 2006

balans

Het is mijn laatste dag in Bangkok. Door technische storingen kon ik de laatste dagen helaas geen fotootjes posten met mijn SPV telefoon. Na het theater heb ik nog Chinatown bezocht in de regen, het monsoon seizoen is begonnen? Tevens wat mooie partijen Muay Thai gezien, Thai Boxing in het Ratchdamnoen stadion. Veel gokkers, hoge entreeprijzen voor buitenlanders die ook nog eens allen bij elkaar gaan zitten. Soms vind ik die gedifferentieerde prijzen wel irritant, met name als de entreeprijzen op Europees/Nederlands niveau komen te liggen. Weet zeker dat dit veel 'farang' afschrikt. Vandaag wat rondgelopen in de buurt. Wat geshopt, je moet haast wel met deze prijzen, maar ben geen shopper van nature dus dat verveelt snel. Lekker gegeten op straat, zit nu in foodhall van een winkelcentrum waar je lekkere sushi eet voor 10 baht per item. Omgerekend ongeveer 20 eurocent. Heerlijk.

Vier uur vanmiddag moet ik helaas uitchecken uit prima hotel en sta ik op straat tot 02.45 dinsdagmorgen local time want dan vertrekt mijn vliegtuig (volgens mijn bevestiging, volgens China Airlines Internet site al om 02.25) richting Nederland. Vanavond nog een principe afspraak met Jan en Niverte om wat te eten/drinken ergens in Bangkok. Overigens best zin om naar huis te gaan, benieuwd hoe de Turfmarkt er uitziet, altijd spannend wanneer mijn ouders het appartement hebben gebruikt in mijn afwezigheid voor een weekendje/weekje Randstad. In positieve zin uiteraard.

Thailand is een mooi, makkelijk bereisbaar vakantieland met voor ieder/van alles wat. Met betrekking tot de 'happy Thai' ben ik niet overtuigd. Ondanks het zeer goede/gevarieerde eten en de mooie stranden is het nog steeds Viva America Latina.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

zeur niet man met je Z-Am. Beter een bloem om je nek, dan een mes tussen je rib.

En o ja, Singha en paad thai rulezzzzz

Mrk

Anoniem zei

thx de bruin,
aan jou heb ik wat,
was gezellig
ltr
drp

test