zondag, januari 13, 2008

een nieuwe start

De wens voor de fijne dagen voor een ieder heeft wat langer dan verwacht de bovenste regio van mijn weblog vastgehouden. Een groot writer's block zeilde tezamen met het nieuwe jaar mijn appartement binnen. Daar kwam een klein influenzaatje overheen vorige week. Deze heb ik zojuist buiten op het balkon gezet zodat ik weer met frisse moed aan de slag kan. Eens kijken wat 2008 ons allen gaat brengen.

Gisteren hebben de oorlogshandelingen in Afghanistan helaas weer het leven geeist van twee van onze jongens ver weg. De strijd is verre van gewonnen en de Taliban bereidt in de Afghaanse grotten, en net over de Pakistaanse grens, zijn voorjaarsoffensief door. Hoop doet echter leven.

Het belangrijkste nieuws van de wereld leek afgelopen weken wel de primaries in de Verenigde Staten: een aantal politici van divers pluimage dat elkaar vooralsnog op beschaafde wijze te lijf ging in de jacht op de nominatie voor hun respectievelijk partijen. Einde van het jaar weten we meer, zo ook of Djords Dubbel Joe erin slaagt om binnen het nu lopende jaar de problemen in Israel/Palestina naar zijn handje te zetten. Het 'begint met ambitie' aldus de slogan van voormalig Neerlands trots ABN AMRO, maar dat liep ook niet helemaal lekker af natuurlijk.

In de zomer worden we kampioen. Maar niet in Oostenrijk/Zwitserland. Wel op een aantal onderdelen in China. Met dank aan de Chinese gastheren die officieel, zij het in het geheim, een aantal sporters hebben opgedragen net voor de finish een stapje in te houden. Dit met als doel dat niet alle medailles in China achterblijven. Overigens nog niet zulke lelijke medailles gezien. Wat dat betreft mogen ze ze allemaal winnen.

De AEX tenslotte. Analysten buitelen weer over elkaar heen met projecties voor December 2008. De grote onzekerheid die heerst op de financiële markten is de grootste gemene deler bij alle glazen-bol analysten. Ik houd het erop dat de AEX nog wel wat gaat weg zakken komende tijd, goed voor mijn twee put-opties, om in de rest van het jaar te herstellen.

En op het persoonlijke vak? Wat vaker schrijven, ik zal mijn pennevruchten in het kader van de cursus 'columns', die einde deze maand begint, hier delen. Tevens wordt 2008: mijn laatste hockeyjaar, het jaar van de koop van een cx, weer eens skien sinds lange tijd (februari Portes du Soleil), een nieuw (koop)huis? Komende week begint aannemer van Halteren met de voorbereidingen voor het slaan van de damwand op het terrein van de voormalig Zwarte Madonna. Tussen 07.00 en 19.00 gaat de heiploeg lekker aan het werk, met de heiblokken met instelbare frequenties. Dat boezemt vertrouwen in. Ik heb intussen de porceleinen kopjes in de antieke kast vast vastgelijmd.

Geen opmerkingen:

test