zondag, februari 04, 2007

Ruckblick auf Wochenende

Of zoiets. Duits is nooit mijn sterkste/favouriete taal geweest. Ik kon het niet zo goed vinden met mijn leraar Duits op Bernrode. Op één of andere manier had hij vaak het idee dat ik hem voor de gek hield. Dat overkomt me helaas nog steeds wel eens bij mensen die me niet goed kennen. Donderdag de eerste les van de fotocursus gehad bij het Koorenhuis aan de Prinsegracht (zie foto hiernaast). De voorbereiding was niet optimaal, ik had een borrel met enkele oud-collega's in de http://www.sherlockholmesnl.com/.
Leuk café voor de vrijdagmiddagborrel overigens. Klaas, 100% Nederlands, is een goede eigenaar voor deze Engelse pub. Ondanks een strakke zelfbeheersing toch enkele halve pints Guinness gedronken. Niet bevorderlijk voor een strakke hand bij het fotograferen maar zo'n eerste les worden er natuurlijk geen 'Erwin Olaf-achtige' shots verwacht.
De les zelf was interessant, zeker met potentie, zij het enigszins chaotisch. Een rondje kennismaking en de camera's werden getrokken ('wie heeft de grootste'). Veel portretten gezien, en zelf wat opdrachtjes gemaakt in het Koorenhuis met een mede-cursist. Volgende week donderdag de bespreking van deze kiekjes, als ook van de andere opdrachten die we hebben gekregen ('doe iets met licht en schaduw'). Even een biertje gedronken in de bieb waar de familie Bennie en Sandrijn aan de bar zaten. Erg lekker wanneer je de vrijdag vrij hebt om aan te lummelen. Nieuwtje: Jan Erik krijgt een kind, met zijn vriendin uiteraard. Erg leuk!
Zaterdag naar Utrecht geweest, http://www.doro.nl om een nieuw binnengekomen Citroen CX 20 TRE te bekijken. Even kennis gemaakt met wat leden van de citroen cx club, waarvan ik net lid geworden ben, waaronder de penningmeester. Binnenkort maar eens naar één van de club-events gaan om wat auto's te bewonderen. Half maart vertrek ik iig naar Spanje voor verdere oriëntatie op auto's en tapas. Tenslotte heute mijn huis gereorganiseerd, espresso gedronken met Fred en mijn ouders weer welkom geheten in Nederland die terugkwamen van de wintersport in Noord-Italië. Heerlijk. Wellicht eind maart toch nog 4 dagen skiën met Frederik? Und jetzt: champagne. Ik kwam nog een doosje in mijn kelder tegen bij het opruimen;).
**excuses voor de lay-out maar Blogger doet niet wat ik wil**

Geen opmerkingen:

test